maandag 5 augustus 2013

Dag 29 - Laatste dag, weer terug naar huis!

Om elf uur moeten we uit checken, dus de wekker gaat om kwart over zeven. Gisteravond hebben we al veel ingepakt, maar de restanten kosten altijd het meeste werk ;-)
Isabel gaat even lekker douchen en Jasper kijkt Nickolodeon naar een of ander kinderprogramma, en zowaar hoor ik 'm af en toe antwoord geven in het Engels op de vraag hoeveel er ergens van zijn. Heel grappig.
Het is een behoorlijke puzzel om alles in de koffer te krijgen, niet zo zeer qua volume maar wel qua gewicht. Er mag maximaal 23 kilo in een koffer en dat is best een uitdaging. Het weegapparaatje wat Jef een keer cadeau heeft gekregen, is een hele handige uitvinding!
Jef koopt nog snel een nieuwe rugzak, want die blijkt gisteravond bij Seaworld in iets onbestendigs te hebben gestaan, en verzoorzaakt een smerige lucht. Getver.
Om kwart voor elf zijn we eindelijk klaar en zit alles in de koffer. Nou ja, niet alles want we gaan nog zwemmen dus de zwemspullen blijven nog over uiteraard.
Ik loop met Isabel en Jasper naar het zwembad en Jef rijdt de auto vlakbij het zwembad en checkt uit. Het is al lekker warm, dus na het nodige smeerwerk duiken Isabel en Jasper er gelijk in.
Als Jeffrey ook is gearriveerd, loop ik nog even naar de outletmall naast ons hotel. Ik wil nog wat Allstars kopen voor mijzelf, Tim en Nathaly. Ook wil ik nog een kijkje nemen bij de Tommy Hilfiger winkel, maar die blijkt dicht te zijn voor renovatie.
Ik ben blij met de aankopen, maar ze moeten wel in de handbagage, want in de koffers gaat het echt niet meer lukken, haha.
Na een uurtje ben ik weer terug in het zwembad en we gaan even lekker zwemmen nog met z'n vieren. Het hotel en het zwembad is prima bevallen deze week!

Het voornemen is om om 14:00 te vertrekken naar het vliegveld; om 17:00 vertrekt ons vliegtuig. Uiteraard duurt het omkleden, nog even douchen en het pakken van de bagage langer dan gedacht, en uiteindelijk rijden we om even voor half drie weg. Het is niet ver rijden naar het vliegveld en de auto kunnen we inleveren aan de overkant van de incheckbalies dus dat kost niet veel tijd gelukkig.
Drie van de vier koffers krijgen het label: "heavy"...haha.

Omdat we een buggy meehebben (die eigenlijk alleen wordt gebruikt voor de handbagage) mogen we in een aparte rij staan om de tassen te laten controleren. Dat scheelt heel veel tijd, perfect.
We kopen nog wat drinken en we doden de tijd met lezen en de ipad en Isabel en Jasper maken de vertrekhal weer onveilig. Onze vlucht vertrekt op tijd en we vliegen naar New York, om vanaf daar naar Amsterdam te vliegen.
De vlucht verloopt prima; ik zit naast Jasper en na een half uurtje valt hij in slaap met zijn koptelefoon nog op en de ipad op schoot.

Er is overigens weer veel turbulentie en weer is de drankjesservice daardoor beperkter.
Net voor de landing zien we nog uit het vliegtuig de skyline van New York, dat is een leuk toetje. Helaas lukt het niet om een  goede foto te maken.

We moeten een uur of twee wachten en we gaan wat eten: de kinderen nuggets en patat en wij halen wat bij de Japanner, wat erg goed smaakt. Je ziet al veel Europeanen wat gelijk opvalt door het slanke postuur en je hoort ook al veel Nederlanders om je heen.

Om 23:00 vertrekt het toestel, maar we mogen al even over 22:00 als een van de eersten instappen. Ook weer vanwege de buggy. Ideaal.
We zitten twee aan twee achter elkaar, en de kinderen uiteraard bij het raam.

Echter valt Isabel nog voor het opstijgen in slaap en ze wordt pas weer wakker als een uur voor de landing het ontbijt wordt geserveerd. De kindermaaltijden die om 01:00 worden geserveerd gaan weer terug naar de keuken, want Jasper is uiteraard ook in slaap gevallen.

De vlucht verloopt verder prima en als we op Schiphol uit de deur komen is het onthaal harverwarmend! Zowel mijn als Jef z'n ouders zijn er en ook Nathaly is gekomen met Esmee. Wat lief.
Zelfs de balonnen ontbreken niet, haha.

Bij mijn ouders krijgen we een heerlijke lunch met verse tomatensoep van Henny.
Wat een mooi einde van een zeer geslaagde vakantie!