vrijdag 2 augustus 2013

Dag 28 - Clearwater Beach

De wekker gaat om kwart over zeven, pfff. Ik lag nog heerlijk te slapen. Het bed is prima en de airconditioning van het hotel is heel stil. We hebben zo'n waaier aan boven bed en er is geen overlast van buren. Bovendien gaan we ook eigenlijk elke avond te laat naar bed.

We ontbijten weer in ons appartement, en dit keer met een Cinnabon die we gisteren bij de Universal City Walk hebben gekocht. Dit is deeg met crème en kaneel, heeeel erg lekker en brengt goede herinneringen met zich mee. 
Om even voor tien uur zitten we in de auto en zijn we onderweg naar Clearwater Beach. Dit is aan de westkust van Florida en is vaak uitgeroepen tot een van de mooiste stranden van de USA. 
Genoeg redenen voor een bezoek, lijkt mij. De rit duurt 1,5 uur en Isabel en Jasper vinden het helemaal niet erg, kunnen ze weer 's lekker op hun i pad's film kijken. 
Net voor Clearwater is het erg druk en uiteindelijk zijn we toch 2 uur bezig om er te komen. Het is echt heel erg mooi hier, palmbomen, witte stranden en een blauwe zee. 

We kunnen onze auto makkelijk kwijt en lopen het strand op. De zon schijn maar we hebben wel gezien dat er een grote onweersbui hangt net voor de kust. We huren daarom maar geen strandstoelen en parasol (25 dollar). We gaan gelijk het water in, de temperatuur is echt heerlijk. Het water is heel helder en je ziet allemaal kleine visjes zwemmen. 
Na een uurtje is er een bui ontstaan juist boven land, terwijl wij dachten dat de dreiging vanuit de kust zou komen. Het dondert gevaarlijk en alle mensen gaan uit de zee.

 De badmeester fluit ook fanatiek op zijn fluit dat iedereen het water uit moet. We zoeken een eettent aan het strand op, waar we droog staan mocht het onweer losbarsten. Jeffrey neemt van de gelegenheid gebruik en bestelt een hotdog voor zichzelf en de kinderen. Ik neem een ijsje.
Er gebeurt veel, maar het gaan niet regenen of onweren. Het blijft gewoon droog, dus na een half uurtje gaan we weer op het strand zitten. Omdat het vangen van vissen niet gelukt is met een bekertje ;-) mogen Isabel en Jasper een visnet kopen. Ze rennen er gelijk mee de zee in, en Jef gaat er achter aan. Ik val zowaar even in slaap op mijn handdoekje. 
Later ga ik weer zwemmen en ik neem het visnet mee, het is onmogelijk om er vissen mee te vangen. Ze zijn veel te snel. Ik ga het toch proberen, maar het is tevergeefs. Als ik naast mij een paar kinderen hoor zeuren om een visnet die ik in mijn handen heb bied ik 'm aan voor vijf dollar. Ha, en hij kostte mij 9 dollar. Ze kijken wel een beetje vreemd, maar gaan er wel op in, haha. 
Het is heerlijk op het strand, en omdat de zon niet fel schijnt is het goed uit te houden. 
Even later gaan we even wandelen naar Pier 60, dit is min of meer het centrum van Clearwater Beach. 

We lopen de pier op en dan zie je helemaal veel vissen, wel honderden bij elkaar.
We eten een ijsje en later mogen Isabel en Jasper nog een paar keer van een soort waterglijbaan op een luchtkussen. Prachtig vinden ze het. Helaas is de prijs behoorlijk voor een paar keer glijden, dus na 6 keer glijden is de koek op. 
We lopen weer terug naar onze plek waar we de handdoeken hadden laten liggen. Het is inmiddels half vijf en we gaan weer terug naar Orlando. 
We willen naar de avondshow van de orka Shamu in Seaworld. We mogen met onze kaartjes gratis naar binnen (gedurende 14 dagen) en de show begint om 21:00. Het lijkt me een mooie afsluiter van onze vakantie!
Tijdens de autorit valt Jasper als eerste in slaap, en ik volg als tweede. Isabel blijft wakker, ik blijf me daarover verbazen. 
Onderweg eten we bij Cracker Barrel, daar wil ik al de hele vakantie een keer eten en op de laatste dag komt het er van! Het is een restaurant met een ouderwetse winkel erbij, met allerlei authentieke Amerikaanse producten. Leuk om even te kijken. 
Om even voor half negen zijn we weer terug in Orlando bij Seaworld. Gelukkig hoeven we geen parkeerkosten te betalen en we parkeren nagenoeg bij de ingang. 
We haasten ons naar het stadium waar de show plaatsvindt. Hele hordes mensen gaan die kant op. Het heeft hier wel flink geregend overigens, en ik zie heel veel mensen met poncho's lopen. Deze verkopen ze voor 10 dollar, bij de Action koop je ze voor 50 cent. 
Maar ja, je zal ze maar nodig hebben. 
We vinden een hele goede plek, en de show is fantastisch.

 Met lichteffecten en vuurwerk maken ze er een ware show van. We zijn blij dat we hier nog naar toe zijn gegaan. Isabel en Jasper hebben allebei een dolfijn gekregen die licht geeft, dit is echt het allerlaatste cadeautje van de vakantie ;-)
Ze zijn er super blij mee.
De show is even over half tien afgelopen en gelukkig verloopt de uittocht soepel. 
Eenmaal thuis gaan de kinderen snel naar bed en wij beginnen met pakken. Nooit een leuke klus, maar ja het moet nu eenmaal gebeuren. 
We moeten om 11:00 uit checken en hebben dan nog 3 uurtjes om te zwemmen in het zwembad van ons hotel. Op naar Nederland!   

2 opmerkingen:

  1. Dat was het dan,een prachtige reis! Leuk dat we mee konden kijken. Wat zijn de kinderen gegroeid, Isabel is helemaal kleuter af. Wat kan ze goed poseren. America`s next topmodel!
    Goede vlucht naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ging elke dag even kijken wat jullie nu weer meegemaakt hadden, erg leuk met gezellige en zonnige fot's. Een goede vlucht terug.
    Liefs van Cock en Ria.xxxx

    BeantwoordenVerwijderen